Παρασκευή, 10 Φεβρουαρίου 2017

Λουκέτα σε εργοστάσια, επενδύουν σε καφέ, μπαρ και σουβλατζίδικα

Δεν είναι ποιοτική η ανάπτυξη που βασίζεται στον τριτογενή τομέα παραγωγής, δηλαδή, στις υπηρεσίες, στο εμπόριο και στον τουρισμό. Στην ελληνική οικονομία παραδοσιακά είχαμε έναν μεγάλο τριτογενή τομέα παραγωγής. Όμως αυτός για να σταθεί, πρέπει κάποιος να παράγει για την εγχώρια οικονομία, αλλά και για να εξάγει. Δυνατές οικονομίες κατά την άποψή μου, είναι αυτές που έχουν ανεπτυγμένο τον δευτερογενή τομέα παραγωγής, δηλαδή την μεταποίηση και τον πρωτογενή δηλαδή, την κτηνοτροφία και την γεωργία. Αυτή η οικονομία έχει γερές βάσεις.
Την ελλάδα όμως με επιδοτήσεις, συνδικαλισμό, με πτωχευμένους αγροτικούς συνετερισμούς και μαιμού αγρότες, την κατάντησαν χωρίς αξιόλο πωτογενή τομέα. Ο δευτερογενής τομέας, πήγε στην….Βουλγαρία. Αυτοί που θα πάνε στα μπαρ και στα σούπερ μάρκετ για να αγοράσουν αγαθά, εισόδημα από που θα έχουν; Συνήθως έχουν από δουλιές του ποδαριού, την σύνταξη του γονιού, ή είναι δημόσιοι υπάλληλοι. Αυτή η οικονομία είναι καταδικασμένη σε θάνατο.
***************************
“Για ακόμη μια χρονιά οι Έλληνες επέλεξαν να επενδύσουν σε μη παραγωγικούς τομείς και σε επιχειρήσεις χωρίς εξωστρεφή προσανατολισμό ή καινοτομία, επιλέγοντας την εστίαση, τη λιανική τροφίμων και το λιανεμπόριο. Οι νέες επιχειρήσεις που ανοίγουν, κατά 50% λιγότερες σε σχέση με το 2008, εξακολουθούν να δραστηριοποιούνται στην πλειονότητά τους σε καφετέριες, μπαρ και σουβλατζίδικα και όχι σε κλάδους όπως είναι η μεταποίηση ή η τεχνολογία. Εξαίρεση, υπό την έννοια ότι έχει και εξαγωγικό προσανατολισμό, αποτελεί ο τουριστικός κλάδος.
Αυτό είναι ένα από τα βασικά συμπεράσματα της νέας μελέτης της Endeavor Greece, ενός διεθνούς μη κερδοσκοπικού οργανισμού στήριξης της επιχειρηματικότητας, από την οποία προκύπτει ακόμη ότι το 2016, με βάση τα στοιχεία του ΓΕΜΗ, καταγράφεται μείωση 50% του αριθμού των νέων επιχειρήσεων σε σχέση με το 2008.
Συγκεκριμένα, ιδρύθηκαν 28.615 νέες επιχειρήσεις το 2016, 33% λιγότερες σε σχέση με το 2012.
Το πρόβλημα, όμως, δεν είναι μόνο η μείωση του αριθμού των νέων επιχειρήσεων, αλλά το ότι αυτές που ιδρύονται συνεχίζουν να εστιάζονται σε κλάδους με κατά βάση εγχώριο προσανατολισμό (π.χ. εστίαση, μπαρ, καφετέριες, λιανεμπόριο, λογιστικές/συμβουλευτικές υπηρεσίες).
Το ποσοστό είναι μειωμένο σε σχέση με το αντίστοιχο 88% του 2012, ωστόσο η μείωση δεν είναι σε καμία περίπτωση αρκετή για να επιταχύνει το μετασχηματισμό της ελληνικής οικονομίας και τη δημιουργία θέσεων εργασίας.
Είναι εντυπωσιακό ότι το 2016 ιδρύθηκαν 5.613 επιχειρήσεις στον χώρο της εστίασης και της λιανικής τροφίμων και 3.200 επιχειρήσεις λιανεμπορίου. Η ενίσχυση του τουρισμού είχε ως αποτέλεσμα να δημιουργηθούν 1.347 νέες επιχειρήσεις, ενώ στις 1.320 ήταν οι νέες επιχειρήσεις στον χώρο των κατασκευών.
Από την άλλη πλευρά, είναι αξιοσημείωτο ότι με εξαίρεση τον τουρισμό, η συντριπτική πλειοψηφία των κλάδων υπέστη μειώσεις κατά μέσο όρο μεγαλύτερες του 30%. Η μεγαλύτερη μείωση παρατηρήθηκε στον κλάδο της ενέργειας, ο οποίος ουσιαστικά εξαϋλώθηκε, με μείωση που έφτασε το 93%. Είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμη και κλάδοι με διεθνή προσανατολισμό, όπως η μεταποίηση τροφίμων ή η τεχνολογία σημείωσαν μείωση του αριθμού των νέων επιχειρήσεων κατά 38% και 27% αντίστοιχα”

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ἅγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς Χωρίς Χριστό ἀχριστεύεσαι καί ἀχρηστεύεσαι! Όσο λιγότερη πίστη έχουμε, τόσο περισσότερη είναι ή στεναχώρια μ...