— Ο πρώτος καρπός της ευχής του Ιησού είναι η αποβολή των
νοερών παραστάσεων από τις ματαιότητες του κόσμου, κατά τον άγιο Διάδοχο, ο
οποίος λέγει: «Αυτά που είχαν μπει παλαιότερα στην καρδιά του ανθρώπου
εξαφανίζονται μαζί με όλες τις ωραιότητες της ζωής».
— Ο δεύτερος καρπός της ευχής είναι η φοβερά θέα της ασωτίας
της ψυχής, η οποία εκδηλωνόταν με τις σωματικές αισθήσεις και τους κακούς
λογισμούς. Απ' αυτή την θέα αποκτά ο άνθρωπος ταπείνωσι, πένθος, δάκρυα, όπως
λέγη ο άγιοςΓρηγόριος ο Παλαμάς.
— Ο τρίτος καρπός της καρδιακής προσευχής είναι ότι, με την
επιστροφή του νου στην καρδιά, τόσο ο νους όσο και η καρδιά του ανθρώπου,
γίνονται σαν ένας καθαρός καθρέπτης στον οποίον ο ίδιος ο αγωνιστής γνωρίζει
τις πονηρές κινήσεις των σκέψεών του και καλεί τον Ιησού σε βοήθεια.
— Ο τέταρτος καρπός είναι η αγνότης της φύσεως, καθότι το
έργο της καθαρότητος της φύσεως είναι υπεράνω αυτής της φύσεως, ως δοσμένο από
την Θεία Χάρι του Παναγίου Πνεύματος.
— Ο πέμπτος καρπός της προσευχής είναι ότι, μπαίνοντας ο
νους στην καρδιά για να μιλήση εκεί με τον ενδιάθετο λόγο, κατακλύζεται από
μεγάλη χαρά και πνευματική ευφροσύνη, όπως δηλώνη γι' αυτά ο Ιωσήφ Βρυένιος.
— Ο έκτος καρπός της ευχής είναι ότι με αυτή την προσευχή
κατασκηνώνει η Χάρις του Θεού μυστικά μέσα στην καρδιά.
— Ο έβδομος καρπός είναι ότι με την αδιάλειπτη μνήμη του
Ονόματος του Ιησού, γεννάται στην ψυχή η αγάπη προς τον Χριστό. (Βλέπε «Φυλακή
των πέντε αισθήσεων» του αγίου Νικόδημου του Αγιορείτου).
— Άλλοι καρποί της προσευχής είναι: Η συμμάζωξις των λογισμών, η
ευλάβεια, η προσοχή επί του εαυτού μας, η ταπείνωσις, ο φόβος του Θεού, η μνήμη
του θανάτου, η ειρήνη της καρδιάς και των λογισμών, η συγκέντρωσις της προσοχής
στην καρδιά και η πνευματική θερμότης.
Ιερομονάχου Κλεόπα Ηλιέ
«Πνευματικοί Λόγοι»
Εκδ. Ορθόδοξος Κυψέλη»
Θεσσαλονίκη 1992
«Πνευματικοί Λόγοι»
Εκδ. Ορθόδοξος Κυψέλη»
Θεσσαλονίκη 1992
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου