· Το πίπτειν ανθρώπινον, το
εμμένειν εωσφορικόν, το μετανοείν θείον.
· «Μή σφόδρα θαρρείν, μηδ’
απελπίζειν άγαν. Τό μέν γάρ εκλύει, τό δ’ανατρέπει».
-Μετάφραση: Μην θαρεύεσαι υπερβολικά, ούτε να απελπίζεσαι πολύ. Διότι το μεν
πρώτο χαλαρώνει τη ζωή, το δε δεύτερο την ανατρέπει.
· «Μή είς αύριον αναβάλλου ή γάρ
αύριον ουδέ ποτε λαμβάνει τέλος».
· Δε μπορείς να είσαι ήλιος;
Τότε γίνε σελήνη.
· Η συναίσθηση της άγνοιας είναι
ένα μεγάλο βήμα προς τη γνώση.
· Κλαύσον τους αμετανοήτους,
κλαύσον τους μηδέποτε μετανοήσαντες.
· Όταν ανακαλύπτεις την πόρτα
της καρδιάς σου, ανακαλύπτεις τη πύλη του ουρανού
· Τούτο είναι που ανατρέπει όλη
την οικουμένη. Η αμέλεια που δείχνουμε για την
ανατροφή των παιδιών μας
· Η μεν απελπισία αυτόν που
έπεσε δεν τον αφήνει να σηκωθεί, η δε αμέλεια τον όρθιο καταφέρνει να το
γκρεμίσει.
· Η ελπίδα, οδηγεί στη μετάνοια και τη
σωτηρία.
· Όταν δυστυχούμε είναι φυσικό
να πλησιάζουμε το Θεό. Το σπουδαίο και θαυμαστό είναι να μας διακρίνει ευλάβεια όταν ευτυχούμε.
· Ανώφελη είναι η νηστεία, όταν
περιορίζεται μόνο στις τροφές.
· Ο Θεός εμφανίζεται επιεικής
στους αμαρτωλούς και αυστηρός στους δικαίους.
· Ως φτωχούς βλέπει τους
αμαρτωλούς ο Θεός και τους ελεεί, ως πλούσιους βλέπει τους ενάρετους και τους
αντιμετωπίζει απαιτητικά.
· Η μετάνοια χωρίς ελεημοσύνη είναι νεκρή και χωρίς φτερά.
· Όποιος ελεεί το
φτωχό δανείζει το Θεό, με βέβαιη επιστροφή του δανείου του.
· Ο πλούσιος μπορεί να δικαιωθεί
με την ελεημοσύνη, αλλά και ο φτωχός με τη υπομονή.
· Με τη μετάνοια σβήνουμε κάθε
αμαρτία στο άπειρο πέλαγος της φιλανθρωπίας του Θεού.
· Ο Χριστός δε ντρέπεται να
απλώσει το χέρι του να πάρη λίγη ελεημοσύνη του πτωχού, και ντρέπεσαι συ να
απλώσεις το χέρι να δώσεις λίγον αργύριον ή και άρτον; πόσης εντροπής;
· Η πρώτης θυγάτηρ του Θεού
είναι η ελεημοσύνη, αυτή η ελεημοσύνη κατέπεισε τον Θεό και έγινε άνθρωπος, για
να σώσει τον άνθρωπον.
· …ούτω είναι και εκείνος, όπου πλεονεκτεί πάντοτε να πλουταίνει, και αυτός πάλιν
πτωχός είναι. Εις όλη του τη ζωή ζητιάνος.
· Πλoύτον, τον γεννήτορα πάσης
παρανομίας, τον ευρετήν πάσης κακίας, τον συνεργόν της ψυχοφθόρου γαστριμαργίας
και αντίπαλον της εγκρατείας, τον πολέμιον
της σωφροσύνης, τον πάσης αρετής κρυπτόν κλέπτην.
· Ο φθόνος τους της ψυχής
οφθαλμούς πηροί (τυφλώνει).
· Όπως το σώμα έχει ανάγκη από
υλική τροφή, έτσι και η ψυχή έχει ανάγκη από καθημερινή υπόμνηση και τροφή
πνευματική.
Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου