Τετάρτη 8 Μαρτίου 2017

Γέροντας Παΐσιος: "Η αποκάλυψη των παθών"

- Γέροντα, όταν κάποιο πάθος μου δεν εκδηλώνεται ένα διάστημα, σημαίνει ότι δεν υπάρχει πια μέσα μου; 
- Αν υπάρχει μέσα σου ένα πάθος, κάποια στιγμή θα εκδηλωθεί. Γι’ αυτό, όταν ξέρης ότι μέσα σου κρύβεται κάποιο πάθος, πρέπει να προσέχεις. "Αν ξέρης λ.χ. ότι κάπου έξω από τό κελλί σου κρύβεται ένα φίδι, όταν βγαίνεις έξω, θα ρίχνεις καμία ματιά πρός τα έκεί και θα προσέχεις μήπως βγει καί σε τσιμπήσει. Επικίνδυνο δεν είναι, όταν ξέρης ότι βρίσκεται εκεί τό φίδι και έχεις τον νου σου πότε θα βγει, για να τό σκοτώσεις επικίνδυνο είναι, όταν δεν ξέρης ότι είναι εκεί καί,  ενώ περπατάς αμέριμνη, μπορεί να έρθει να σε τσιμπήσει. Θέλω να πώ, επικίνδυνο είναι, όταν ο άνθρωπος δεν παρακολουθεί τόν εαυτό του καί δεν γνωρίζει τα πάθη του. 'Οταν γνωρίζει τα πάθη του καί κάνη τόν σχετικό αγώνα, τότε καί ό Χριστός τον βοηθάει για τό ξερίζωμά τους. 
- Γέροντα, μήπως πρέπει να αγωνίζομαι χωρίς να ανησυχώ αν διορθώθηκα; Μήπως τό να διορθωθώ ανήκει στόν Θεό;
- Ναί, να αγωνίζεσαι καί να τα αφήνης όλα στόν Θεό, αλλά να εξετάζεις καί τόν εαυτό σου, για να δεις που βρίσκεσαι, τί κάνεις. Βλέπεις, ό γιατρός πρώτα ψάχνει να βρει τήν αίτία από την όποία προέρχεται ό πυρετός και μετά τί φάρμακο να δώσει στόν άρρωστο, για να ρίξει τόν πυρετό. Από τήν στιγμή δηλαδή που ο άνθρωπος αρχίζει να βλέπει τα έλαττώματά του, πρέπει να μπει μέσα του ή καλή ανησυχία, για να αγωνισθεί να τα διορθώσει. Εγώ έξετάζω τόν εαυτό μου και βλέπω ότι έχω αυτά και αυτά τα ελαττώματα. Κάνω τόν αγώνα μου, και εξετάζω πάλι τόν έαυτό μου: «Μέχρι χθές είχα αυτά και αυτά τα ελαττώματα.… Έκοψα κανένα; Σ, εκείνο που βρίσκομαι;». Και μετά λέω στον Θεό: «Θεέ μου, κάνω ό,τι μπορώ, αλλα βοήθησέ με Εσύ να διορθωθω, γιατί μόνος μου δέν μπορώ».
- Γέροντα, μπορεί ένας άνθρωπος να μήν έχει τήν δύναμη να δή τα πάθη του;
- Όταν ό άνθρωπος είναι ευαίσθητος, ό Θεός δεν επιτρέπει να γνωρίσει απότομα τα πάθη του. Γιατί τόν ευαίσθητο τόν πειράζει καί ό διάβολος και τόν ρίχνει στην απελπισία: «Γιατί να έχεις αυτό τό πάθος; του λέει, και γιατί έκανες εκείνο; καί πως τό άλλο; "Άρα δεν θα σωθείς». Κι έτσι μπορεί να κατάληξη στό ψυχιατρείο.
από το βιβλίο: «ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑΙΣΙΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ ΛΟΓΟΙ τόμος Ε σελ 27»  (ΙΕΡΟΝ ΗΣΥΧΑΣΤΗΡΙΟΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΘΕΟΛΟΓΟΣ – ΣΟΥΡΩΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τι σημαίνουν οι ύμνοι «Ιδού, ο Νυμφίος έρχεται…» και «Τον νυμφώνα Σου βλέπω, Σωτήρ μου, κεκοσμημένον”

Δύο από τα πιο γνωστά τροπάρια της Μ. Εβδομάδας είναι τα «Ιδού, ο Νυμφίος έρχεται» και «Τον νυμφώνα Σου βλέπω». Ποια είναι όμως η σημασία το...