Σάββατο 25 Μαρτίου 2017

Η Ορθοδοξία μπορεί να σε βοηθήσει

Δυστυχώς σήμερα πολλοί Χριστιανοί, φοβούνται να το πούνε ότι είναι Χριστιανοί. Άλλοι συμβουλεύονται τον λογισμό τους. Δηλαδή δρουν εγωιστικά. Δεν ζητούν στα προβλήματά τους, τη βοήθεια του Τριαδικού Θεού. Δεν διαβάζουν τα κείμενα της Ορθοδοξίας για να μπούνε στο πνεύμα της.
Όταν μία φορά στα νιάτα μου, μία κοπέλα θέλησε να με αφήσει και να κάνει σχέση με ένα άλλο παλικάρι, συντετριμμένος, πληγωμένος πήγα στον πνευματικό μου. Ήταν τα ποιο όμορφα λόγια που είχα ακούσει ποτέ μου, αυτά που μου είπε. Μου είπε ότι ο Χριστός μας θέλει αγωνιστές, δεν μας θέλει στεναχωρημένους. Μας θέλει να βασιζόμαστε σε Αυτόν και όχι σε ανθρώπους.
Για το ίδιο θέμα, γιατί με ταλαιπώρησε μέσα μου ο χωρισμός αυτός, μία αγαπητή μου μοναχή, που έχει κοιμηθεί πλέον, μου είχε πει. Στη ζωή μας πρέπει να είμαστε γενναίοι. Να ζητάμε τη βοήθεια του Θεού. Είχε δίκιο.
Φυσικά θα πονέσουμε για πολλά πράγματα στη ζωή μας. Θα πληγωθούμε. Μην ξεχνάμε ότι θα πληγώσουμε κι όλας. Από προσωπική εμπειρία, έχω διαπιστώσει, έχω βιώσει, ότι, στις πληγές αυτές, γιατρειά θα βρεις στην Εκκλησία. Όχι όμως πηγαίνοντας τυπικά. Αν διαβάσεις κείμενα όμορφα, όπως του Γέροντας Παϊσίου, Πορφύριου, κείμενα από θρησκευτικά blogs, που αναφέρονται στο τι είπαν οι Πατέρες της Ορθοδοξίας, θα βρεις μεγάλη γαλήνη. Θα δεις να φεύγει ο πόνος, η οργή, ή τέλος πάντων, να μειώνονται.
Μεγάλη βοήθεια θα σου προσφέρει και ένας πνευματικός. Η εξομολόγηση, είναι πολύ καλό φάρμακο. Βγάζεις το βάρος από την ψυχή σου και το παραδίδεις στον Κύριο. Ταπεινώνεσαι και όταν ταπεινώνεσαι την ώρα της εξομολόγησης, αισθάνεσαι ο Ιησούς να παίρνει το βάρος από μέσα σου και να σηκώνεσαι, να στέκεσαι που λένε στα πόδια σου. Αισθάνεσαι ότι φεύγει το θηρίο των αμαρτιών από μέσα σου και γαληνεύεις.
Γιατί φίλε μου, όσο μένουν μέσα μας οι αμαρτίες μας, χωρίς να εξομολογούνται, να ομολογούνται, δια του πνευματικού στον Κύριο Ημών Ιησού Χριστό, η ψυχή μέσα της αγριεύει. Παράγει ας πούμε οργή, δειλία, φθόνο, εγωισμό, κακία.
Μείνε κοντά στα κείμενα της Ορθοδοξίας και στην Εκκλησία. Πήγαινε όποτε είναι ανοιχτή και κάθισε. Η ησυχία του Οίκου του Θεού, θα μπει στην ψυχή σου. Θα σε γαληνέψει, θα σε φωτίσει. Νομίζεις ότι θα αισθανθείς καλύτερα αν πας στην καφετέρια, σε κλαμπ και μπαρ;
Προσωπικά που είχα έντονη ζωή σαν νέος, στα άκρα, στην Εκκλησία, στα κείμενα της Ορθοδοξίας βρήκα την γαλήνη. Δεν είμαι ήρεμος πάντα. Δεν είμαι τέλειος. Όμως πλέον, αισθάνομαι την Ορθοδοξία και τα λόγια του Ιησού και των Αγίων Πατέρων, πόσο λειτουργούν σαν φρένο στις καθημερινές προκλήσεις, εντάσεις, στεναχώριες κλπ .
Αξίζει να εμβαθύνεις στο νόημα της Ορθοδοξίας. Όσο το κάνεις, τόσο περισσότερο θα θες να μπεις ποιο βαθιά στο πνεύμα της. Θα αισθάνεσαι όλο και ποιο μεγάλη δίψα για τον Λόγο του Τριαδικού Θεού.
Akrovolistis

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Α´ ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΙ (ομιλία)

«Χριστοῦ βίβλον ἔμψυχον, ἐσφρα­γισμένην σε πνεύματι, ὁ μέ­γας Ἀρχάγγελος … ἐπεφώνει σοι». Μαζί μέ τό στάδιο τῶν ἀρετῶν, τό στάδιο τῶν πνευ...