Πέμπτη 7 Οκτωβρίου 2021

Ποιος έχει τη δυνατότητα να δημιουργεί ζωή;

Εκ του ιστολογίου: Το ιστολόγιο στο θέμα των εμβολίων έχει μία πάγια θέση. Είναι επιφυλακτικό ως προς τα εμβόλια που είναι αποτέλεσμα της Γενετικής. 

Η Γενετική ασχολείται με τη Δημιουργία Εμβρύων; Δηλαδή, η Γενετική ασχολείται με τη Δημιουργία Ανθρώπινης Ζωής;

Ποιος έχει το δικαίωμα στη Δημιουργία της Ζωής καθώς και στην αφαίρεση της; Ο Δημιουργός, ο Τριαδικός Θεός, ή το δημιούργημα, δηλαδή ο Άνθρωπος;

Η Γενετική Ποιού το ρόλο έρχεται να υποκαταστήσει, στο όνομα του ευ ζειν;

Η επιστήμη αυτή, χώρια που δεν αναγνωρίζει την ύπαρξη της ψυχής προχωράει σε κάτι χειρότερο.  Κάνει πειράματα σε έμβρυα που σύμφωνα με την Ορθοδοξία, έχουν ψυχή.

Μπορεί να παραγνωριστεί το αντικείμενο αυτής της επιστήμης; Αναμφίβολα γενικά η επιστήμη έχει προσφέρει πολλά στη σωματική υγεία του ανθρώπου.

Όμως δεν ξεπερνάει τα όρια όταν θέλει να δημιουργήσει Ανθρώπινη Ζωή, κάτι που μόνον ο Δημιουργός μπορεί να το κάνει;

Εδώ έγκειται και η επιφυλακτικότητα ως προς το εμβόλιο που είναι αποτέλεσμα ενός κλάδου της επιστήμης που επιδιώκει να αναλάβει την βασική ιδιότητα του Τριαδικού Θεού που είναι να Δημιουργεί ζωή.

Να κρίνει με την Σοφία με την οποία τα πάντα ἐποίησε, σε ποιες γυναίκες θα δώσει την ιδιότητα της μητέρας και σε ποιες όχι.

Εκείνος γνωρίζει πολύ καλύτερα από τον καθένα μας και την κάθε επιστήμη.

Η Ορθόδοξη Εκκλησία, πως παραμερίζει το γεγονός, πως αυτοί οι επιστήμονες, κάνουν πειράματα σε έμβρυα με ψυχή (σύμφωνα με την Ορθοδοξία), χωρίς ψυχή (σύμφωνα με τους Γενετιστές) και ζητάει από τους πιστούς να κάνουν υπακοή ως προς τον εμβολιασμό και δεν προβληματίζεται για τις ενέργειες αυτών των επιστημόνων, κατά πόσο είναι σύμφωνες με όσα η ίδια Ορθόδοξη Εκκλησία υποστηρίζει; Τόσο πολύ τους εμπιστεύεται

Ας κρίνει ο καθένας τι θα κάνει. Την ελευθερία στην επιλογή την σέβεται με το Αυτεξούσιο ακόμη και ο Δημιουργός μας.

****

Αποσπάσματα:

Εμμ. Παναγόπουλου, Αμ. Επ. Καθηγητού Χειρουργικής Διευθυντού Χειρουργού, Ε.Σ.Υ.

« Έτσι η ψυχή υπάρχει από την πρώτη στιγμή της συλλήψεως, παραμένει στο σώμα, ασκώντας τη ζωοποιό της ενέργεια, μέχρι τη στιγμή που η αναχώρησή της από αυτό σηματοδοτεί τον θάνατο του σώματος. Επομένως, δεν μπορεί να υπάρξει ζωή χωρίς την ύπαρξη ψυχής στο σώμα, είτε αυτό είναι το μονοκύτταρο σώμα του ζυγωτού είτε το πολυκύτταρο σώμα του ενήλικα.»

+++

« Στο διαδίκτυο υπάρχουν εκατοντάδες άρθρα, τα περισσότερα των οποίων προσπαθούν να πείσουν ότι το προ-έμβρυο δεν είναι ανθρώπινη ύπαρξη με ατομικότητα και άρα με πλήρη δικαιώματα προστασίας της ζωής του, αλλά ένα «βιολογικό υπόστρωμα» με γενετική μοναδικότητα, που όμως αποκτά την ανθρώπινη ατομικότητα μετά την εμφύτευσή του στη μήτρα.

Έτσι, οι δυτικές νομοθεσίες, που ορμώμενες από την παραπάνω θέση, επιτρέπουν σχεδόν τα πάντα μέχρι τη 14η ημέρα από τη γονιμοποίηση και υποστηρίζουν ότι προστατεύουν το έμβρυο μετά την 14η ημέρα είναι πέρα ως πέρα υποκριτικές, δεδομένου ότι οι ίδιες δυτικές νομοθεσίες επιτρέπουν την έκτρωση, δηλαδή τη θανάτωση του εμβρύου, σε πολύ μεταγενέστερο στάδιο ανάπτυξης, τότε που η ανθρώπινη ιδιότητα του εμβρύου δεν αμφισβητείται από κανέναν.

Όσο καλοί και χρήσιμοι για την επιστήμη και την κοινωνία και αν φαίνονται οι επιδιωκόμενοι από τον χειρισμό των εμβρύων στόχοι, δεν μπορούν να αποτελέσουν το άλλοθι για τη δημιουργία, πειραματισμό και καταστροφή εμβρύων, με δεδομένο ότι το ζυγωτό είναι έμψυχη ανθρώπινη ύπαρξη, όπως υποστηρίζει η Ορθόδοξη Εκκλησία και όπως συνηγορούν τα εμβρυολογικά δεδομένα.»

Από το περιοδικό «Η Δράσις μας», τ. 474, Δεκέμβριος 2009

_____________________________

(1) Γρηγορίου Θεολόγου: Έπη θεολογικά, Βιβλ. Α’ τόμ. Α’.  Έπη δογματικά, Η΄ Περί Ψυχής, RG 37, 453-454. Βλ. και Νικ. Π. Βασιλειάδη, Πότε «εμψυχούται» το ανθρώπινο έμβρυο, εκδ. «Ο Σωτήρ», Αθήναι 19997, σ. 36.

(2) Γρηγορίου Παλαμά: Κεφάλαια φυσικά, θεολογικά κλπ. Φιλοκαλία εκδ. «Αστήρ» 1961, τόμ. Δ΄ κεφ. ξα΄, σ. 156.

(3) Τρεμπέλα Ν. Παν. Δογματική, εκδ. Αδελφότητος Θεολόγων «Ο Σωτήρ», Αθήναι 1987, τόμ. 1ος, σ. 486.

_____________________________

Βιβλιογραφία

KOCH-HERSHENOY ROSE. Totipotency, Twinning and Ensoulment at Fertilization. Journal of Medicine and Philosophy, 31: 139-164, 2006.

SILLS S, MOOMJY M ET ALS. Human Zone Pellucida Micromanipulation and Monozygotic Twinning Frequencies after IVF. Human Reproduction, 15: 890-893, 2000.

ROBERT GEORGE AND MICHAEL SANDEL. Debating The Moral Status of the Embryo. http://harvardmagazine.com/2004/07/debating-the-moral-statu.html

KISCHER WARD C. Human Development and Reconsideration of Ensoulment. http://lifeissues.net/writers/kisc/kisc_10humandevelopment.html

CRINIEZAKIS, ARCHIMANDRITE, MAKARIOS, SYMEONIDES, DEACON NATHANAEL. Twin Conception (Didimogenesis) and Ensoulment. Human Reproduction and Genetics Ethics. Jan 1, 2009.

BRECK J. The Sacred Gift of Life. Orthodox Christianity and Bioethics. New York: SVS Press, 1998.

ΜΠΡΕΚ ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΙ ΛΥΝ. Από τη Γέννηση ως το Θάνατο. Ορθόδοξες Προσεγγίσεις σε Βιοηθικά Διλήμματα. Μετάφραση Πολυξένη Τσαλίκη-Κιοσόγλου, Εκδόσεις «Εν Πλω», 2005.

πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Είναι λοιπόν η προσευχή κάτι αναγκαίο και πρωταρχικό στη ζωή μας

Μελέτημα 8ο «Η σωτηρία του ανθρώπου εξαρτάται από την προσευχή, γιατί τον ενώνει με τον Θεό. Όταν ο άνθρωπος είναι ενωμένος με τον Θεό, εί...