Σήμερα, η ευαγγελική περικοπή (Μαρκ. κεφ.15 στιχ.43-47-κεφ.16 στιχ.
1-8), περιγράφει την αποκαθήλωση του Ιησού από του Σταυρού, την τριήμερο αυτού
Ταφή και την ένδοξο Ανάσταση, τα ύψιστα αυτά δόγματα της αμωμήτου Ορθοδόξου
Πίστεώς μας. Άξιοι λειτουργοί και υπηρέτες αυτών των μεγάλων γεγονότων και
μυστηρίων έγιναν χάριτι θεία ο από Αριμαθείας Ιωσήφ μετά του Νικοδήμου και
αγαθοί άγγελοι της χαρμόσυνης Αναστάσεως οι Μυροφόρες Γυναίκες, για τούτο και η
Αγία μας Εκκλησία ονομάζει την Τρίτη Κυριακή μετά το Πάσχα, Κυριακή των
Μυροφόρων. Μετά την αποκαθήλωση του Ιησού από του σταυρού, οι Μυροφόρες
γυναίκες, ενώ στεκόντουσαν μακριά, έβλεπαν που ο Ιωσήφ και ο Νικόδημος
τοποθέτησαν το Άγιο Σώμα του Κυρίου στο καινό εκείνο μνημείο, που λίθος μέγας
το κάλυπτε, οι δε στρατιώτες φρουρούσαν τον τάφο.
Η παρανομία ζητεί σύμμαχο την μωρία. Οι Φαρισαίοι πέτυχαν τον σταυρικό θάνατο του Ιησού,
αλλά φοβούνταν ήδη την τριήμερο Ανάσταση Αυτού, γι’ αυτό ζήτησαν από τον Πιλάτο
στρατιωτική φρουρά να φρουρεί το μνήμα, μήπως έρθουν και κλέψουν τη νύκτα οι
μαθητές το νεκρό σώμα του δασκάλου τους και κηρύξουν έπειτα ότι αναστήθηκε από
των νεκρών.
Ω, ανόητοι, γιατί δεν αφήνατε τον τάφο ελεύθερο, άνευ σφραγίδας, άνευ
φυλακής, για να έχετε να πείτε λόγο ότι, έκλεψαν τη νύκτα το νεκρό οι πτωχοί
και καταδιωκόμενοι μαθητές; Όλα αυτά έγιναν, αληθώς κατά θεία βουλή και θεία
οικονομία και η κουστωδία και οι σφραγίδες και o μέγας λίθος και το μίγμα της
σμύρνης και της αλόης που άλειψαν τον Ιησού, για να φανερωθεί η αλήθεια της Ανάστασης του Εσφαγμένου Αρνίου της
Αποκαλύψεως.
Και όταν πέρασε το Σάββατο, η Μαρία η Μαγδαληνή και η Μαρία η μητέρα
του Ιακώβου και η Σαλώμη, αγόρασαν αρώματα για να πάνε να αλείψουν το σώμα του
Ιησού. Ήρθαν στο μνήμα «λίαν πρωί της μιάς
Σαββάτων», μόλις ανέτειλε ο ήλιος, και έλεγαν μεταξύ τους: «Ποιός θα μας κυλήσει την πέτρα από την είσοδο του
μνημείου;». «Και αναβλέψασαι, θεωρούσιν, ότι αποκεκύλισται ο λίθος, ήν γάρ
μέγας σφόδρα».
Και ω του θαύματος! Ο λίθος δι’ Αγγέλου «απεκυλίσθη»
και έτσι οι γυναίκες εισήλθαν εντός του μνημείου για να αλείψουν με αρώματα το
Πανάγιο και Πανακύρατο Σώμα του Ιησού.
Και είδαν άγγελο λευκοφορεμένο να κάθεται στα δεξιά του κενού τάφου και
να τους αναγγέλλει το μέγα και πανευφρόσυνο γεγονός της Αναστάσεως του Θείου
Λυτρωτού, και τους είπε «μη τρομάζετε». «Ιησούν ζητείτε τον Ναζαρινόν, τον εσταυρωμένον; Ηγέρθη,
ούκ έστιν ώδε, ίδε ο τόπος όπου έθηκαν αυτόν». Πηγαίνετε τώρα και να
πείτε στους μαθητές του και στον Πέτρο, «πηγαίνει
πριν από εσάς στην Γαλιλαία και εκεί θα τον δείτε, όπως σας το είπε».
Ο
ετάζων καρδίας και νεφρούς, και τα βάθη των ανθρώπων γινώσκων, Αναστάς Κύριος
και ο Θεός του παντός, αμείβει την αγαθή και γενναία διάθεση των αγίων
Μυροφόρων γυναικών της σημερινής ευαγγελικής περικοπής με το να τις καταστήσει
αυτές πρώτες κήρυκες της Αναστάσεώς Του.
Ο φόβος και ο τρόμος των αγίων γυναικών μεταβάλλεται σε άφατο χαρά και
αγαλλίαση και αμέσως τρέχουν για να αναγγείλουν, αυτές πρώτες την χαροποιό
αγγελία, το μέγα και σωτήριο μήνυμα της θείας αναστάσεως του Λυτρωτού και Θεού
στους αγίους αποστόλους, τους ένδεκα, στον
Πέτρο και «πάσιν τοις λοιποίς».
Η χριστιανική θρησκεία, θρησκεία σταυροαναστάσιμος, αποβλέπει κυρίως
στην ηθική μόρφωση και αποκατάσταση κάθε ανθρώπου και την σωτηρία της αθανάτου
ψυχής του. Αυτή δίδαξε υψηλές διδασκαλίες και ανύψωσε και αυτή την γυναίκα, που
προηγουμένως εθεωρείτο «πράγμα» και που ήταν περιφρονημένη και ταπεινωμένη και
πήρε την αξία της μέσα στην κοινωνία.
O ιερός Χρυσόστομος επομένως λέγει, η χριστιανή και ενάρετος γυναίκα με
την χάρη του Θεού πολλά μπορεί να πράξει, γιατί αποβλέπει όχι στις εξωτερικές
επιδείξεις και τις περιττές δαπάνες, ούτε στον άκοσμο κόσμο του σώματος, αλλά
στην ηθική μόρφωση και ανακαίνιση της ψυχής της.
Η γυναίκα ανυψώθηκε δια της θείας και
ζωογόνου θρησκείας του Χριστιανισμού
και παίρνει την αρμόζουσα την θέση της στην νέα θρησκεία του Υιού και Λόγου του
Θεού, ο Οποίος έλαβε σάρκα, δανείστηκε σάρκα από την σάρκα της Παρθένου Μαρίας
και έγινε άνθρωπος δια να ανυψώσει τον άνθρωπο στην αρχαία μακαριότητα.
Η γυναίκα, εν Χριστώ Ιησού, δεν είναι πλέον πράγμα και όργανο αφανές,
αλλά με τον δικό της τρόπο συμβάλλει και γίνεται μάλιστα σπουδαίος παράγων της
προόδου της κοινωνίας σε πολλούς τομείς. Όλως ιδιαιτέρως αποβαίνει λίθος
πολυτελής στα του οίκου της.
Ω! σημερινές γυναίκες, εσείς έχετε υψίστη αποστολή πλέον. Τα αρχαία
παρήλθον. Το έργο σας είναι μεγάλο και ιερό. Εσείς έχετε την δύναμη να
δημιουργήσετε αφανώς νέους και νέες με ηθικές αξίες, καλούς ενάρετους και
χρηστούς πολίτες, ψυχές απαλές. Το σπίτι, η κατ’ οίκον εκκλησία σας πρέπει να
είναι και να λειτουργεί ως γυναικείο βασίλειο και να είναι το υφαντουργείο που
να υφαίνει εντέχνως την ζωή, το φως και την αλήθεια που τόσο έχει ανάγκη η
σημερινή κοινωνία.
Μια και σήμερα ο λόγος δια την γυναίκα, μιμηθείτε την αγία κεχαριτωμένη αειπάρθενο Μαρία στην αληθινή ευσέβεια
και ταπείνωση, την Άννα στη σωφροσύνη και την θεία λατρεία, την Ευνίκη, την
Νόνα και την Εμμέλεια δια την ανατροφή των τέκνων τους, τις Μυροφόρες γυναίκες
δια την τόλμη και την αγάπη προς τον Διδάσκαλό τους, τον Ιησού Χριστό, τις
Σπαρτιάτισσες και την Ιουδίθ δια την αγάπη τους προς την Πατρίδα τους.
Έτσι μόνο θα αποβείτε κι εσείς αληθινές χριστιανές, αληθινές ορθόδοξες
γυναίκες, σύζυγοι, και μητέρες και τότε θα έχετε την εκτίμηση, τον σεβασμό και
την αγάπη του κόσμου και προ πάντων την χάρη και ευλογία του Αναστάντος Ιησού.
«Ού η χάρις και το άπειρον έλεος μετά πάντων ημών αδελφές
μου».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου