Κυριακή 2 Ιουλίου 2023

Ἀνέκδοτο κείμενο τοῦ π. Σαράντη Σαράντου γιά τίς παρεκκλίσεις ἀπό τήν ὀρθόδοξη λατρεία

«Δυστυχῶς, ὡς μή ὄφειλε ἡ Ἐκκλησία μας, ἡ Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος, γιά γνωστούς καί ἀγνώστους λόγους θέλησε νά μεταφέρει τή μεταρρύθμιση τῆς Β΄ Βατικανείου Συνόδου δῆθεν δειγματοληπτικά καί πειραματικά καί στήν ὄντως θεόπνευστη Θεία Λατρεία μας, χρησιμοποιώντας τά ἴδια καταστρεπτικά ἐργαλεῖα πού ἐχρησιμοποιήθηκαν ἀπό τούς παπικούς ἱερωμένους μεταρυθμιστές: τόν ὀρθό λόγο καί τήν ἀτομική μετανεωτερική πρόκληση.  Εὐτυχῶς σέ ἐμᾶς τούς Ὀρθοδόξους ἡ μετανεωτερική μεταρρυθμιστική μανία βρῆκε σκληρό καί ἀκλόνητο βράχο, τή μακραίωνα ἑλληνοχριστιανική μαρτυρική παράδοση καί τήν ἀκέραια δογματική, τριαδολογική, χριστολογική καί ἐκκλησιολογική πραγματικότητα.  Ὁ ὀρθόδοξος κλῆρος καί λαός ἐξακολουθεῖ νά τελεῖ τή Θεία Λειτουργία τοῦ Χρυσοστόμου καί δέκα φορές τό χρόνο τοῦ Μεγάλου Βασιλείου.  Ὅμως κληρικοί ἐπώνυμοι καί μή, ζηλωτές τῶν παραπάνω τολμητιῶν ἤ ἀνανεωτῶν, ἐπιχειροῦν κάποιες ἐπί μέρους ἀνανεωτικές πρωτοτυπίες, γιά να σαγηνεύσουν καί νά ἀγρεύσουν εἰ δυνατόν πλήθη πιστῶν καί ἄλλων θύραθεν ἐνδιαφερομένων.

Χρόνος τελέσεως Θείας Λειτουργίας

Ἡ πρώτη ἀπαράδεκτη πρωτοτυπία σχετίζεται μέ τήν ὥρα τῆς τελέσεως τῆς Θείας Λειτουργίας.  Φτάσαμε νά ἰσοπεδώσουμε ὅ,τι ἱερώτερο ἔχουμε, τή Θεία Λειτουργία ὥστε νά τελεῖται ὁποτεδήποτε τῆς ἡμέρας, μέχρι πρό μεσονυκτίου, ἀκόμα καί τίς ἀπογευματινές ὧρες.  Κατάφεραν οἱ παπικοί νά μᾶς βάλουν στίς λατρευτικές συνήθειές τους.  Ὁ Οἰκουμενισμός στή Θεία Λειτουργία, εἶναι τόσο σοβαρό θέμα, ὥστε πρέπει μέ τήν ἄρνησή μας νά ἐκκλησιασθοῦμε σέ μιά τέτοια Θεία Λειτουργία νά ματαιώσουμε τήν οἰκουμενιστική αὐτή ἀσεβῆ παρεμβολή καί ἰσοπέδωση τῆς Θείας ΛειτουργίαςΤό ἐπιχείρημα τῶν διοργανωτῶν ἱερέων ὑπέρ αὐτῆς τῆς Θείας Λειτουργίας εἶναι ὅτι διευκολύνεται ὁ κόσμος

Ὅμως θά μποροῦσε κάλλιστα ὁ εὐσυνείδητος ἱερέας νά καθιερώσει ἀντί Θείας Λειτουργίας Εὐχέλαιο, Παράκληση καί ὁμιλία γιά νά τροφοδοτεῖται τό ποίμνιο μέ τήν ὀρθόδοξη ποιμαντική τροφοδοσία καί ὄχι μέ τήν παραπλάνηση.    Ἄν αὐτός ὁ περίεργος νεωτερισμός γινόταν πρίν ἀπό εἴκοσι χρόνια, ὁ ἱερέας θά ὑπέκειτο σέ κανονικές εὐθῦνες.  Θά καθαιρεῖτο ἴσως καί τῆς Ἱερωσύνης.  Τί ἔχουμε πάθει ἐμεῖς οἱ ἱερεῖς στήν Ὀρθόδοξη Ἑλλάδα; Μόλις ξεπετάγεται μιά λατρευτική μόδα, πολλοί ἀμέσως ἀκολουθοῦν.  Σέ καμία ἀπό τίς ὀρθόδοξες χῶρες δέν ἔχει ξεκινήσει μιά τέτοια ποιμαντική τάχα οἰκονομία.  Οἱ Ρῶσοι τήν παραμονή τῶν ἑορτῶν τελοῦν τόν ἑσπερινό καί τόν ὄρθρο τῆς ἑορτῆς ἀφ’ ἑσπέρας, τή Θεία Λειτουργία ὅμως πάντοτε πολύ πρωί.

Ὁ χρόνος τελέσεως τῆς θείας Λειτουργίας εἶναι χιλιοδο­κιμασμένος.  Οἱ πρωινές ὧρες εἶναι ἀναντικατά­στατες ὅσον ἀφορᾶ στήν τέλεση τῆς Θείας Λειτουργίας.  Αἰῶνες τώρα ἡ Θεία Λειτουργία ἐτελεῖτο πολύ ἐνωρίς τό πρωί.  Εἶναι ὁ καταλληλότερος χρόνος, ἀφοῦ ἔχει προηγηθεῖ ὁ ὕπνος πού ξεκουράζει σῶμα καί ψυχή.  Δέν ἔχει μπλεχθεῖ τόσο ὁ ἱερέας ὅσο καί ὁ πιστός μέ σχέσεις προβληματικές, ὑποθέσεις δύσκολες πού δημιουργοῦν λογισμούς πολλῶν ἀποχρώσεων καί συχνοτήτων.

Ὁ ἅγιος Παΐσιος εἶχε πεῖ, ὅτι οἱ σημερινοί χριστιανοί ἔχουν ἁπλοποιήσει τήν προετοιμασία τους γιά τή θεία Λειτουργία καί τή θεία Κοινωνία.  Παίρνουν τή θεία Κοινωνία, σάν νά παίρνουν ἀντίδωρο.  Οἱ πατριῶτες μου, ἔλεγε, πρόσεχαν νά μή πέσει κάτω τό παραμικρό ψιχουλάκι ἀντιδώρου.  Τό ἔπαιρναν πάντοτε νηστικοί! Τώρα οἱ σύγχρονοι χριστιανοί ἔχουν θεσμοθετήσει λειτουργίες 8-10 τό βράδυ ἤ   7-10 μ.μ.  Ἀφοῦ θά πρέπει νά εἴμαστε νηστικοί, νηστεύουν ὅλη τήν ἡμέρα; Ἤ κάποιες ὧρες;  Ὑπάρχει δηλαδή κάποια ἄμβλυνση τοῦ «μετά φόβου Θεοῦ, πίστεως καί ἀγάπης προσέλθετε». 

Ὅταν ἑλληνίζοντες ἐρώτησαν τόν Μέγα Βασίλειο γιατί κάνουμε τό σταυρό μας; Τί νόημα ἔχει πάνω μας; Ὁ Ἅγιος, ὁ πολύ ἐπιστήμων δέν ἄρχισε νά ἐξηγεῖ ἀναλυτικά.  Ἡ σωστή κατ’ αὐτόν ἀπάντηση ἦταν «οὕτως παρελάβομεν ἐκ τῶν ἁγίων Πατέρων…».  Ἡ πατερική παράδοση ἀτράνταχτη, ἀδιαμφισβήτητη…

Ὑπάρχει ἐπίσης τό ὑπ. ἀρ. 2786/31-3-2004 ἐγκύκλιο σημείωμα τῆς Ἱερᾶς Συνόδου πρός τούς Σεβασμιωτάτους Μητροπολίτας τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος μέ θέμα: «Ὁ καιρός τῆς θείας Λειτουργίας καί ἡ δυνατότης τελέσεώς της τό Ἑσπέρας», τό ὁποῖο παραθέτουμε στό τέλος τοῦ κειμένου μας».

Απόσπασμα

† Ὁ Ἀθηνῶν Χ Ρ Ι Σ Τ Ο Δ Ο Υ Λ Ο Σ, Πρόεδρος.

† Ὁ Διδυμοτείχου καί Ὀρεστιάδος Νικηφόρος.

† Ὁ Μυτιλήνης, Ἐρεσσοῦ καί Πλωμαρίου Ἰάκωβος.

† Ὁ Λήμνου καί Ἁγίου Εὐστρατίου Ἱερόθεος.

† Ὁ Γουμενίσσης, Ἀξιουπόλεως καί Πολυκάστρου Δημήτριος.

† Ὁ Βεροίας καί Ναούσης Παντελεήμων.

† Ὁ Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανῆς καί Κονίτσης Ἀνδρέας.

† Ὁ Γυθείου καί Οἰτύλου Χρυσόστομος.

† Ὁ Δημητριάδος καί Ἁλμυροῦ Ἰγνάτιος.

† Ὁ Κυθήρων Κύριλλος.

† Ὁ Θεσσαλιώτιδος καί Φαναριοφερσάλων Θεόκλητος.

† Ὁ Καισαριανῆς, Βύρωνος καί Ὑμηττοῦ Δανιήλ.

† Ὁ Ὕδρας, Σπετσῶν καί Αἰγίνης Ἐφραίμ.

Ὁ Ἀρχιγραμματεύς

† Ἀρχιμ. Χρυσόστομος Σκλήφας.

orthros.eu

makkavaios.blogspot

Εκ του ιστολόγιου: Παραθέτω ένα από τα διάφορα που θέλουν οι Μεταπατερικοί Κληρικοί να «περάσουν» στην Ορθοδοξία μας.

«Τό ἐπιχείρημα τῶν διοργανωτῶν ἱερέων ὑπέρ αὐτῆς τῆς Θείας Λειτουργίας εἶναι ὅτι διευκολύνεται ὁ κόσμος». 

Αυτό είναι το σκεπτικό σας; Να διευκολυνθεί ο κόσμος; Για να διευκολυνθεί ο κόσμος θα κάνετε Θείες Λειτουργίες μέχρι τα μεσάνυχτα; Για να διευκολυνθεί ο κόσμος γιατί δεν μεταθέτετε και τον τόπο της Θείας Λειτουργίας, στις καφετέριες, στα τσιπουράδικα, στα μπαράκια και στα μπουζουκτσίδικα; Σε λίγα χρόνια τι θα κάνετε; Όπως στην Αμερική, εκεί στο Λας Βένγκας που κάνουν γάμους όλο το 24ωρο;

Με γνώμονα το κοσμικό φρόνημα κινούνται οι αιρέσεις. Εκείνες επειδή θέλουν να είναι αρεστές στον κόσμο και να αποκτήσουν πιστούς, κάνουν ό,τι αρέσει στον κόσμο, στο κοσμικό φρόνημα το οποίο είναι αντίθετο με το Χριστιανικά Ορθόδοξο Πνεύμα.

Η Ορθοδοξία καλεί τον άνθρωπο να αφήσει τον υλιστικό – κοσμικό και ψυχοφθόρο τρόπο ζωής και να ακολουθήσει τον Χριστιανικά Ορθόδοξο πνευματικό τρόπο ζωής, τηρώντας τις Εντολές του Θεού και όσα μας έχουν πει οι Θεόπνευστοι Άγιοι Πατέρες της Ορθοδοξίας μας.

Αν θέλετε να είστε αρεστοί στον κόσμο, τότε γιατί έχετε μέσα στους ιερούς ναούς εικόνες του Χριστού, της Παναγίας και των Αγίων τους οποίους κυνήγησε το κοσμικό, υλιστικό και ειδωλολατρικό πνεύμα;

Βάλτε φωτογραφίες του κόσμου στους ιερούς ναούς.

Α.Η.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

«Εδώ στη Δύση ζούμε σε έναν ανόητο παράδεισο ο οποίος µπορεί να χαθεί, και πιθανώς θα χαθεί σύντομα» (π. Σεραφείμ Ρόουζ)

~ Ο π. Σεραφείµ είχε πάντα υπόψη του την προφητεία του διορατικού γέροντα Ιγνατίου του Χαρµπίν της Μαντζουρίας, ο οποίος το 1930 είχε πει: ...