«Σε
σχέση με την αίρεσιν, εννοεί ο άγιος Ιωάννης, πρώτον ότι δεν πρέπει να υπάρχει διάλογος. Ανοίχτηκε διάλογος ανάμεσα στον διάβολο και τους
πρωτοπλάστους. Όπως και σήμερα… ου… ου… σήμερα, διαρκώς έχομε
διαλόγους με τους αιρετικούς, Πού θα φθάσουμε; Πού θα φθάσουμε; Δεν ξέρω.
Διάλογοι από δω, διάλογοι από κει.
Καταλαβαίνετε όταν λέω «διάλογος» ε; Σε συνέδρια με
αιρετικούς… Δεν πρέπει να υπάρχει φιλοξενία στο σπίτι μας. Ποτέ. Ούτε
φιλία φυσικά. Κριτήριον τι είναι; Η παράδοσις. Ποια παράδοσις; Η προφορική
παράδοση.
Και η γραπτή. Αυτό που λέει ο Ευαγγελιστής
Ιωάννης. «Οὐκ ἀκούει ἡμῶν». Αυτός που δεν ακούει εμάς.
Σήμερα κατεχωρήθη η Παράδοσις. «Τι λέγει η Εκκλησία; Το λέγει η
Εκκλησία αυτό; Συνεπώς αν το λέγει η Εκκλησία, αυτό θα δεχθώ. Δεν το λέγει η
Εκκλησία; Δεν το δέχομαι».
Σήμερα κορυφαία αίρεσις είναι ο Οικουμενισμός.
Αυτό το συνονθύλευμα. Δεν είναι της ώρας πιο πολλά να πω. Και που σαν… - ο
Οικουμενισμός - σαν φίδι συμπλέκεται στο σώμα της Εκκλησίας και πλανά
πολλούς.
Είναι ακόμη και οι πόρτες του διαβόλου. Οι
πόρτες του διαβόλου. Έχει πόρτες ο διάβολος; Όχι μία. Αν δεν μπορεί να σε
μπάσει – με συγχωρείτε για την λέξη «μπάσει» - εισαγάγει, από την μία
πόρτα, θα σε βάλει από την άλλη. Ποιες είναι αυτές; Χμμ… Εκεί που
τελεσιουργείται το μυστήριο της ανομίας και λατρεύονται «τὰ βαθέα τοῦ σατανᾶ»,
όπως λέγει ο Ευαγγελιστής Ιωάννης στην Αποκάλυψη. Είναι η μαγεία, είναι η
μαντεία, η μαντεία σε όλο της το φάσμα, από την χειρομαντεία, από την
καφεομαντεία, μέχρι, μέχρι, μέχρι, μέχρι…».
Απόσπασμα
Απομαγνητοφωνημένη ομιλία
μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου με θέμα:
«Πλανῶντες
καὶ πλανώμενοι»
[εκφωνήθηκε
στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις 16-2-1997]
και με
απροσμέτρητη ευγνωμοσύνη στον πνευματικό μας καθοδηγητή
μακαριστό
γέροντα Αθανάσιο Μυτιληναίο,
ψηφιοποίηση
και επιμέλεια της απομαγνητοφωνημένης ομιλίας:
Ελένη
Λιναρδάκη, φιλόλογος
ΠΗΓΕΣ:
Απομαγνητοφώνηση
ομιλίας δια χειρός του αξιοτίμου κ. Αθανασίου Κ.
Εκ του ιστολόγιου: Ο φωτισμένος
μακαριστός γέροντας Αθανάσιος Μυτιληναίος είναι ξεκάθαρος. Ο Οικουμενισμός
είναι Αίρεση. Είναι Πλάνη, είναι δημιούργημα του Πονηρού.
Οι Οικουμενιστές ζητούν το
αδιανόητο, να δείξουμε αγάπη. Σε ποιον; Στο Διάβολο; Να ανοίξουμε συζήτηση με
τούτον; Αυτός όταν άνοιξε συζήτηση με τον Αδάμ και την Εύα, βρεθήκαμε έξω από
τον Παράδεισο. Επήλθε η Πτώσης μας, ο Σκοτισμός του Νου και της Ψυχής μας, αφού
έφυγε η Χάρης του Αγίου Πνεύματος.
Μέχρι την έλευση του Θεανθρώπου
από την Υπεραγία Θεοτόκο, ο κόσμος τελούσε σε πλάνη, λάτρευε είδωλα, ψεύτικους
θεούς και γενικώς ήταν δεμένος από τον Διάβολο από τον οποίο παρασύρθηκε δια
του Προπατορικού Αμαρτήματος.
Το έχω ξαναγράψει. Από εκεί
ξεκινάει το δράμα του ανθρώπου. Από την παράβασή του στον Παράδεισο. Με την
πτώση του επέρχεται η μόλυνση της ψυχής με πάθη, σκοτισμός και η τυραννία του
Διαβόλου αφού ο Άνθρωπος δηλαδή οι Πρωτόπλαστοι, δεν Μετανόησαν με αποτέλεσμα
να θέσουν τους εαυτούς τους εκτός του Παραδείσου, μακριά από τον Τριαδικό Θεό.
Δεν είναι δύσκολο να κατανοήσει
κανείς την πορεία των γεγονότων. Μέχρι που έρχεται ο Θεάνθρωπος, που ονομάζεται
Σωτήρας, γιατί με τα Θεία Πάθη του, μας Σώζει από την Τυραννία του Διαβόλου,
νικώντας τον με την Σταύρωσή Του και με την Ανάστασή του οι ψυχές δεν πάνε στο
βασίλειο του Διαβόλου τον Άδη, αλλά πάνε επάνω, στους Ουρανούς αναμένοντας τη
Δευτέρα Παρουσία.
Με το Άγιο Βάπτισμα, ενδυόμαστε
τον Ιησού Χριστό, λαμβάνουμε ξανά τη Χάρη του Αγίου Πνεύματος και Χριζόμαστε,
Χριστιανοί και έχουμε πλέον την ευκαιρία, να σωθούμε. Ο Ιησούς Χριστός με τον
Λόγο και με τον τρόπο ζωής του, τον Ενάρετο, μας δείχνει το δρόμο της Σωτηρίας
που μέχρι τότε δεν τον γνώριζε ο άνθρωπος αφού είχε φύγει από τον Θεό.
Έρχεται λοιπόν ο Υιός, Σαρκώνεται
για να σώσει από τον Σκοτισμό και την Πλάνη τον Άνθρωπο. Εμείς όμως, ενώ πλέον
γνωρίζουμε την Αλήθεια, τη Ζωή, τον Σωτήρα, θέλουμε να μπλέξουμε ξανά με τον
Διάβολο και όσους έχει στο χέρι του που είναι οι Αιρετικοί.
Και στο όνομα μια σκοτισμένης αγάπης, πάνε οι Χριστιανοί Ορθόδοξοι, να
μιλήσουν και να τα βρούνε με ποιους; Με αυτούς που έχουν διώξει από τις καρδιές
τους τον Ιησού και έχουν την πλάνη του Διαβόλου.
Μα είναι δυνατόν; Πάμε με τον
αντίθετο προς τον Θεό, που ο Θεός που είναι Αγάπη, μόλις είδε την υπερηφάνειά
του (του Εωσφόρου και μετέπειτα Διαβόλου), σαν αστραπή αυτόν και το τάγμα του, τους
έριξε στη γη, πάμε εμείς τον εχθρό του Θεού να τον αγαπήσουμε;
Μας λέτε εσείς οι Οικουμενιστές
Χριστιανοί Ορθόδοξοι, να αγαπήσουμε, αυτόν που θέλησε να πάρει τη θέση του
Τριαδικού Θεού και ο Θεός τον τιμώρησε. Δε φαίνεται φυσικά ποιος είναι γιατί
κρύβεται πίσω από τις άλλες να το πω (που δεν είναι), θρησκείες.
Που είναι η λογική σας; Οι Νεοεποχίτες,
θέλουν να χαθεί ο Αγιο-Πατερικός λόγος για να μπορέσουν ανενόχλητοι να
διαστρέψουν την έννοια της Αγάπης. Να είμαστε πάντα κοντά σε ότι λένε οι Άγιοι
Πατέρες μας και κάνουν τα αντίθετα οι κεφαλές της Ορθοδοξίας μας.
Σχετικά με τους μάγους και τους αστρολόγους.
Πόσοι πολιτικοί παγκοσμίως παίρνουν αποφάσεις συμβουλευόμενοι μάγους και
αστρολόγους; Οι Πολιτικοί αυτοί, καθορίζουν τις τύχες του λαού τους.
Δεν το συνεχίζω. Όποιος κατάλαβε,
έχει καλώς.
Κάτι άλλο, καθόλου σχετικό με τα
παραπάνω. Εσείς οι γονείς, βασικά οι πατέρες, γιατί τα παιδιά σας, τα
φανατίζετε με τις ποδοσφαιρικές ομάδες και τα βάζετε από μικρά να φωνάζουν με
πάθος πως είναι η «χ» ή η «ψ» ομάδα;
Δε μπορείτε να τα κρατήσετε αγνά
και μακριά από αυτά τα πράγματα που έχουν κοστίσει ζωές; Και εσείς δε μπορείτε
να μη θεωρείτε Θρησκεία την ομάδα σας και να φανατίζεστε τόσο ώστε τον
συνάνθρωπό σας, να τον κρίνεται με βάση το τι ομάδα είναι; Είστε ικανοί να
δώσετε το αίμα σας για την ποδοσφαιρική σας ομάδα, αλλά όχι για τον Ιησού
Χριστό όσοι είστε Χριστιανοί.
Θα δώσουμε λόγο για όσα κάνουμε
και στον εαυτό μας και στους άλλους. Θα κριθούμε και θα είναι αργά την ώρα της Κρίσης
να φύγουμε να επανέλθουμε στη ζωή και να αλλάξουμε τα λάθη μας. Τώρα που είναι
καιρός ας μετανοήσουμε και ας αλλάξουμε, ακολουθώντας τις Εντολές του Κυρίου
Ημών Ιησού Χριστού μας. Μας αγαπάει, μας θέλει κοντά Του! Χωρίς όμως ρόπαλα, φωτοβολίδες
και μολότωφ στα χέρια μας και στις καρδιές μας τα πάθη μας.
Χρειάζεται προσπάθεια που όμως ο Ιησούς
Χριστός θα την εκτιμήσει. Θα ανταποδώσει πολλαπλά στη μικρή προσπάθεια που θα
κάνουμε να πάμε όσο μπορούμε ποιο κοντά Του. Το Πανάγιο αίμα του έχυσε για
εμάς. Είναι δυνατόν να μη μας θέλει κοντά Του;
Κατά το λογισμό μου
Α.Η.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου