Ο πρώτος καρπός της ευχής του Ιησού
είναι η αποβολή των νοερών
παραστάσεων από τις ματαιότητες του κόσμου, κατά τον άγιο Διάδοχο, ο οποίος
λέγει: «Αυτά που είχαν μπει παλαιότερα στην καρδιά του ανθρώπου εξαφανίζονται
μαζί με όλες τις ωραιότητες της ζωής».
Ο δεύτερος καρπός της ευχής είναι η φοβερά θέα της ασωτίας της ψυχής, η
οποία εκδηλωνόταν με τις σωματικές αισθήσεις και τους κακούς λογισμούς. Απ’
αυτή την θέα αποκτά ο άνθρωπος ταπείνωση, πένθος, δάκρυα, όπως λέγει ο άγιος
Γρηγόριος ο Παλαμάς.
Ο τρίτος καρπός της καρδιακής προσευχής είναι ότι, με την επιστροφή
του νου στην καρδιά, τόσο ο νους όσο και η καρδιά του ανθρώπου, γίνονται σαν
ένας καθαρός καθρέπτης στον οποίον ο ίδιος ο αγωνιστής γνωρίζει τις πονηρές
κινήσεις των σκέψεών του και καλεί τον Ιησού σε βοήθεια.
Ο τέταρτος καρπός είναι η αγνότης της φύσεως, καθότι το έργο της
καθαρότητος της φύσεως είναι υπεράνω αυτής της φύσεως, ως δοσμένο από την Θεία
Χάρι του Παναγίου Πνεύματος.
Ο πέμπτος καρπός της προσευχής είναι ότι, μπαίνοντας ο νους στην
καρδιά για να μιλήσει εκεί με τον ενδιάθετο λόγο, κατακλύζεται από μεγάλη χαρά
και πνευματική ευφροσύνη, όπως δηλώνει γι’ αυτά ο Ιωσήφ Βρυένιος.
Ο έκτος καρπός της ευχής είναι ότι με αυτή την προσευχή κατασκηνώνει
η Χάρις του Θεού μυστικά μέσα στην καρδιά.
Ο έβδομος καρπός είναι ότι με την αδιάλειπτη μνήμη του Ονόματος του
Ιησού, γεννάται στην ψυχή η αγάπη προς τον Χριστό. (Βλέπε «Φυλακή των πέντε
αισθήσεων» του αγίου Νικόδημου του Αγιορείτου).
Άλλοι καρποί της ευχής του Ιησού είναι: Η συμμάζωξις των λογισμών, η ευλάβεια, η προσοχή επί
του εαυτού μας, η ταπείνωσις, ο φόβος του Θεού, η μνήμη του θανάτου, η ειρήνη
της καρδιάς και των λογισμών, η συγκέντρωσις της προσοχής στην καρδιά και η
πνευματική θερμότης.
Πνευματικοί Λόγοι
Ιερομονάχου Κλεόπα Ηλιέ
Εκδόσεις Ορθόδοξος Κυψέλη
Θεσσαλονίκη 1992
Ιερομονάχου Κλεόπα Ηλιέ
Εκδόσεις Ορθόδοξος Κυψέλη
Θεσσαλονίκη 1992
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου