Τετάρτη 15 Φεβρουαρίου 2023

Ὑπέρμαχοι τῆς Ὀρθοδόξου Πίστεως

Τοῦ πρωτοπρεσβυτέρου π. Διονυσίου Τάτση

Εἶναι πικρὴ ἀλήθεια ὅτι πολλοὶ ἐπίσκοποι καὶ ἱερεῖς δὲν εἶναι ὑπέρμαχοι τῆς Ὀρθοδόξου Πίστεως. Ἐνῷ καθημερινὰ συμβαίνουν πολλὰ ἀντιχριστιανικὰ γεγονότα καὶ ἀδιάκοπες οἰκουμενιστικὲς ἐκδηλώσεις, ἐκεῖνοι δὲν ἀντιδροῦν. Εἶναι συμβιβασμένοι μὲ τὸν κόσμο καὶ ἀδιαφοροῦν γιὰ τὴν πίστη. Ὑπολογίζουν αὐτοὶ οἱ κληρικοὶ τὰ ἀρνητικὰ σχόλια τῶν πολιτικῶν καὶ τῶν δημοσιογράφων, ἀλλὰ καὶ τῶν σοφῶν τοῦ κόσμου, ὅλων αὐτῶν ποὺ περιφρονοῦν τὴ διδασκαλία τοῦ Χριστοῦ καὶ ἀρνοῦνται τὴν παρουσία τῶν κληρικῶν ἀνάμεσα στὸ λαό. Τὰ «βρίσκουν» ὅμως μὲ τοὺς ἀνάξιους κληρικούς, οἱ ὁποῖοι ἀνέχονται τὶς ἀθλιότητές τους καὶ δὲν τοὺς ἐλέγχουν. Ταξιδεύουν στὴν ἴδια βάρκα περιφρονώντας τίς ἠθικὲς ἀρχὲς καὶ τὶς παραδοσιακὲς ἀξίες τῆς Ὀρθοδοξίας.

Αὐτοὺς τοὺς συγκεκριμένους κληρικοὺς πρέπει πάντα νὰ τοὺς ἐλέγχουμε, γιατί σκανδαλίζουν τοὺς πιστοὺς καὶ κάνουν διστακτικούς τοὺς καλοπροαίρετους νὰ γίνουν συνειδητὰ μέλη τῆς Ἐκκλησίας. Ἰδιαίτερα τούς μεγαλόσχημους τοῦ οἰκουμενισμοῦ, ποὺ ἔρχονται σὲ ἐπικοινωνία μὲ αἱρετικοὺς καὶ ἀλλόθρησκους. Προκαλοῦν μὲ τὶς προσφωνήσεις, τὶς ἀντιφωνήσεις καὶ τὶς ἐμετικὲς κατὰ συνθήκην ὁμιλίες τους. Βλέπουν τοὺς ἑτερόδοξους ὡς ἐν Χριστῷ ἀδελφούς, γι’ αὐτὸ καὶ συμπροσεύχονται, συντρώγουν, συμπνευματίζονται καὶ χαίρονται ποὺ ἀπομακρύνονται ἀπὸ τὴν Ὀρθόδοξη Πίστη! Καὶ νὰ μὴ φανταστεῖ κανεὶς ὅτι οἱ οἰκουμενιστὲς εἶναι λίγοι. Τὸ Οἰκουμενικὸ Πατριαρχεῖο, πρῶτο καὶ καλύτερο δίνει τὴν ὁμολογία πίστεως στὴν παναίρεση τοῦ οἰκουμενισμοῦ. Ὅλοι ὅσοι τὸ ἀκολουθοῦν ἔχουν μειωμένο ζῆλο γιὰ τὴν Ὀρθοδοξία, γι’ αὐτὸ καὶ δραστηριοποιοῦνται ὑπὲρ τῆς ἑνώσεως τῶν ἐκκλησιῶν, ἀλλὰ καὶ ὅλων τῶν θρησκειῶν γενικότερα. Δηλαδή, κάνουν μία τρύπα στὸ νερό.

Ὅταν ὁ κόσμος συνεχῶς ἀπομακρύνεται ἀπὸ τὸ Θεὸ καὶ ἡ Ἐκκλησία μπαίνει στὸ περιθώριο, οἱ κληρικοὶ καὶ οἱ μοναχοὶ εἶναι ἀδιανόητο νὰ εἶναι οἰκουμενιστὲς καὶ ἂς βλέπουν τὸν Οἰκουμενικὸ Πατριάρχη κ. Βαρθολομαῖο νὰ πρωτοστατεῖ στὴν παναίρεση! Ἀλλὰ καὶ οἱ συνειδητοὶ χριστιανοί πρέπει νὰ προβάλλουν τὴν Ὀρθοδοξία καὶ νὰ ἐλέγχουν ὅλους ἐκείνους, ποὺ τὴν μειώνουν μὲ πολλοὺς τρόπους. Ἡ ἀντίδραση προϋποθέτει θάρρος καὶ παρρησία, ποὺ ἀντλοῦνται ἀπὸ τὸν ἐνάρετο βίο τους. Νὰ εἶναι ζηλωτές, χωρὶς κοσμικὸ φρόνημα, ἀλλὰ μὲ ὀρθόδοξο φρόνημα καὶ νὰ ἀδιαφοροῦν γιὰ τὶς ἀντιδράσεις καὶ ἀπειλὲς τῶν ἀντιφρονούντων. Ἀδιαφορία χρειάζεται καὶ στὶς «πνευματικὲς νουθεσίες» πολλῶν γερόντων καὶ ἐξομολόγων, οἱ ὁποῖοι λένε ὅτι τάχα δὲν πρέπει νὰ ἐλέγχουμε τοὺς ἀνωτέρους, ἀλλὰ νὰ κάνουμε ὑπακοή, γιατί «ἔχουν γνῶσιν οἱ φύλακες»! Ἀλήθεια, ἔχουν γνώση οἱ φύλακες μὲ τὰ ὅσα διαπράττουν, ὅπως οἱ κοινωνικὲς σχέσεις μὲ τοὺς αἱρετικούς, συμπροσευχές, κοινὲς διακηρύξεις γιὰ τὴν εἰρήνη τοῦ κόσμου, κοινὲς ὑποκριτικὲς προσ­πάθειες, ἀνταλλαγὲς δώρων, ἱστορικὴ ἀμνησία, λήθη τῶν σταυροφοριῶν καὶ ἄλλων ἐγκλημάτων τῶν ἑτεροδόξων καὶ ἄλλα ὧν οὐκ ἔστιν ἀριθμός. Ἡ Ἐκκλησία δὲν τοὺς ἔδωσε τὴν ἱερωσύνη, τὴν ἀρχιερωσύνη καὶ τὴ μοναχικὴ ἰδιότητα, γιὰ νὰ κινοῦνται ἀνορθόδοξα καὶ νὰ πρωτοστατοῦν σὲ πράξεις ποὺ μόνο ὁ διάβολος ἐνθαρρύνει, γιατί βλέπει ὅτι τὴν Ὀρθοδοξία θὰ τὴν ἁλώσει μὲ πρωτοπαλλήκαρα τοὺς οἰκουμενιστὲς καὶ τοὺς ἀνάξιους κληρικούς.

Ὁ ἅγιος Μᾶρκος ὁ Εὐγενικὸς στὴν «Ὁμολογία τῆς ὀρθῆς πίστεως» ἐκτεθεῖσα ἐν τῇ Φλωρεντίᾳ», ἀναφέρει καὶ δύο γνῶμες ποὺ εἶναι σχετικὲς μὲ τὸ θέμα ποὺ μᾶς ἀπασχολεῖ. Ἡ πρώτη εἶναι τοῦ Μεγάλου Βασιλείου ἀπὸ μιὰ ἐπιστολή του πρὸς μονάζοντες καὶ ἡ δεύτερη εἶναι τοῦ θεοφόρου Ἰγνατίου ἀπὸ μία ἐπιστολὴ του στόν Πολύκαρπο Σμύρνης. Ἂς τὶς προσέξουμε:
«Ὅποιοι προσποιοῦνται ὅτι ὁμολογοῦν τὴν ὑγιᾶ πίστη καὶ κοινωνοῦν μὲ ἑτερόφρονες, αὐτούς, ἐὰν μετὰ ἀπὸ εἰδοποίηση δὲν ἀπομακρυνθοῦν, ὄχι μόνο ἀκοινώνητους νὰ ἔχετε, ἀλλὰ οὔτε ἀδελφοὺς νὰ τοὺς λέτε».

Καθένας ποὺ λέγει πέρα ἀπὸ τὰ διατεταγμένα, καὶ ἂν εἶναι ἀξιόπιστος, καὶ ἂν νηστεύει, καὶ ἂν θαύματα κάνει, καὶ ἂν ἀκόμα προφητεύει, νὰ τὸν θεωρεῖς λύκο μέσα σὲ προβιά, ποὺ κατεργάζεται τὴν καταστροφὴ τῶν προβάτων».

Ὅταν λείπει ἡ ὁμολογία τῆς πίστεως, τὰ ὄργανα τοῦ διαβόλου ξεθαρρεύουν καὶ χτυποῦν μὲ πολλοὺς τρόπους τὴν Ἐκκλησία. Χρειάζεται ἐγρήγορση, τόλμη καὶ παρρησία.

Ορθόδοξος Τύπος

aktines.blogspot

Εκ του ιστολόγιου: Παραθέτω από το παραπάνω κείμενο μία νοοτροπία που υπάρχει σε κάποιους:
«
πολλῶν γερόντων καὶ ἐξομολόγων, οἱ ὁποῖοι λένε ὅτι τάχα δὲν πρέπει νὰ ἐλέγχουμε τοὺς ἀνωτέρους, ἀλλὰ νὰ κάνουμε ὑπακοή, γιατί «ἔχουν γνῶσιν οἱ φύλακες»»

+++

Δύο ερωτήματα προς αυτούς τους γέροντες, εξομολόγους και απλούς κληρικούς: α) που έχουν δει γραμμένο στα Αγιοπατερικά Κείμενα πως απαγορεύεται ο Έλεγχος;, β) Ποιοι Φύλακες έχουν γνώση; Οι πραγματικοί που γνωρίζουν τι γράφει το Ευαγγέλιο και το τηρούν, ή εκείνοι που κινούνται με ιδιοτέλεια;

Δυστυχώς πολλοί Χριστιανοί Ορθόδοξοι, αλλά και κληρικοί (Ορθόδοξοι), οι πρώτοι δεν γνωρίζουν τα Αγιοπατερικά Κείμενα που είναι Θεόπνευστα, οι δεύτεροι ή δεν τα γνωρίζουν, ή τα γνωρίζουν αλλά λόγω των τελευταίων δεκαετιών που επιβάλλεται σταδιακά και σταθερά το πνεύμα της Παγκοσμιοποίησης και στην Ορθόδοξη Εκκλησία (μία Πανθρησκεία θέλουν οι Παγκοσμιοποιητές), δεν τολμούν ή δεν τους συμφέρει να αναφέρουν τα όσα λένε οι Άγιοί μας Πατέρες.

Θα παραθέσω από έναν Άγιο τα όσα λέει σχετικά με τον Έλεγχο και τη Βρισιά. Πρόκειται για τον Άγιο Λουκά τον Ιατρό που σίγουρα ήταν Φύλακας της Ορθοδοξίας μας:

Υπάρχει διαφορά, όταν βρίζει κανείς ή όταν ελέγχει κάποιον; (Άγιος Λουκάς Αρχιεπίσκοπος Κριμαίας)

«Ο νόμος του Θεού δεν μας επιτρέπει να προσβάλλουμε τον πλησίον μας, ενώ το να ελέγχουμε κάτι που δεν είναι σωστό μας το παραγγέλλει η ίδια η Αγία Γραφή· «μη συγκοινωνείτε τοις έργοις τοις ακάρποις του σκότους, μάλλον· δε και ελέγχετε» (Εφ. ε΄ 11).

Στις επιστολές του προς Τιμόθεον ο απόστολος Παύλος μας δίνει την εξής εντολή· «Τους αμαρτάνοντας ενώπιον πάντων έλεγχε, ίνα και οι λοιποί φόβον έχωσι» (Α΄ Τιμ. ε΄ 20). «Κήρυξον τον λόγον, επίστηθι ευκαίρως ακαίρως, έλεγξον, επιτίμησον, παρακάλεσον, εν πάση μακροθυμία και διδαχή» (Β΄ Τιμ. δ΄ 2)».

Βλέπετε, το να ελέγχουμε κάτι που δεν είναι σωστό, είναι η εντολή του αποστόλου Παύλου.

Όχι μόνο δεν πρέπει να έχουμε καμία συμμετοχή στα έργα του σκότους, αλλά και να τα ελέγχουμε. Δεν μας επιτρέπεται να προσπερνάμε με αδιαφορία και σιωπή την κακία και την ασέβεια, αλλά πρέπει να τα ελέγχουμε».

alopsis.gr

+++

Όσοι επικαλείστε την υπακοή στους ανωτέρους σας, γνωρίζετε ποιος είναι ο Ανώτερός σας; Είναι Ένας και είναι ο Λόγος του Θεού, ο Κύριος Ημών Ιησούς Χριστός. Φυσικά υπάρχουν ανώτεροι στην Εκκλησία, όμως με την προϋπόθεση πως ακολουθούν Πιστά, τα όσα λέγει ο Ιησούς Χριστός και οι Άγιοι Πατέρες.

Συμπροσευχήθηκε ο Κύριος Ημών Ιησούς Χριστός με Φαρισαίους και Ειδωλολάτρες της εποχής εκείνης;

Εσείς πως το κάνετε και συμπροσεύχεστες με όσους είτε δεν αναγνωρίζουν το Λόγο του Θεού είτε τον παρερμηνεύουν και κινούνται στην Πλάνη; Οι Φαρισαίοι δεν κινούνταν στην Πλάνη;

Έχετε να παραθέσετε Ένα, κείμενο από έναν Πατέρα της Ορθοδοξίας που να προτρέπει σε διαλόγους με όσους δεν ασπάζονται όλα όσα έχει πει ο Θεάνθρωπος και τα οποία Θεόπνευστα με τη Χάρη του Αγίου Πνεύματος, ερμήνευσαν τον Λόγο Αυτού οι Άγιοί μας Πατέρες;

Α.Η.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Διάλογος περί προσευχής (+ Γέροντος Κλεόπα Ηλίε)

– Γέροντα Κλεόπα, τι είναι η προσευχή και ποια τα είδη της, κατά τους αγίους Πατέρες; – Προσευχή είναι η συνομιλία με τον Θεό . Είναι βλασ...